Köpvillkor
KÖP- OCH LEVERANSVILLKOR
ALLMÄNT
Hos Naturligtsnygg.se är alla beställningar välkomna så länge du är över 18 år. Alla våra texter, bilder och annat material som finns på www.naturligtsnygg.se är skyddade enligt upphovsrättslagen, © Naturligt Snygg och får ej kopieras och användas utan vårt tillstånd.
LEVERANSVILLKOR
Vi skickar normalt ditt paket inom ett dygn efter det att du lagt din order hos oss. Undantag gäller för kampanjer, helger och röda dagar.
Vi levererar normalt ditt paket inom 2-4 dagar.
- Vi skickar ditt paket DHL Service Point DHL Paketbox inom Sverige
- För beställningar till Finland, Åland och Danmark skickas vi ditt paket med DHL Parcel Connect (via ombud). Leveranstiden är vanligen mellan 3–6 arbetsdagar.
Det är på köparens ansvar att se till att den adress, epost och mobilnummer som uppgivits till oss vid beställningstillfället är korrekt. Naturligtsnygg.se tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
LEVERANSSÄTT SVERIGE
Vi använder oss av DHL för våra leveranser. Vi debiterar en fraktavgift på 69 kr för paket under 2kg och 79 kr för paket över 2 kg. Om beställningen överskrider 599 bjuder vi på frakten.
DHL Paket (företag)
Från 99 kr debiteras i fraktavgift.
LEVERANSTIDER
Vi levererar normalt inom 2-4 dagar. Det kan hända att leveranstiderna förlängs om oförutsedda förseningar uppstår längs vägen. Kontakta oss omgående om din vara dröjer så hjälper vi dig att undersöka varför leveransen dröjer. Till vissa delar av Norrland samt Gotland levererar DHL med en eller ett par dagars fördröjning, denna är inte alltid inräknad i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan. Vi kontaktar dig via mejl om leveransen från vårt lager blir försenad på grund av oförutsedda händelser. Om en vara i din beställning är slut så meddelar vi dig genast via mejl och du kan välja att ta bort varan från din order eller att byta till en annan vara. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel.
AVISERING
SMS-avisering
Var noggrann när du anger ditt mobilnummer i kassan. Vi behöver korrekta uppgifter för att du ska kunna bli aviserad när ditt paket finns att hämta ut på ditt utlämningsställe.
FRAKT
Vi debiterar en fraktavgift på 69 kr för paket under 2kg och 79 kr för paket över 2 kg. Om beställningen överskrider 599 bjuder vi på frakten.
PRISER
Priserna anges i Svenska kronor, inklusive moms (vanligtvis 25% men 12% för dagligvaror och 6% för böcker). Naturligtsnygg.se reserverar sig för uppenbara felskrivningar. Vi aviserar ej prishöjningar.
Erbjudanden gäller så länge lagret räcker.
BETALNINGSALTERNATIV
– Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
– Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
- Få alltid hem varan innan du betalar
- Betalningstid – alltid 14 dagar
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
- Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
- Ladda ner dina fakturor från klarna.se
- Möjlighet till delbetalning
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
– Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
- Få alltid hem varan innan du betalar
- Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
- Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
- Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad
- En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
- Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
– Kortbetalning / Certitrade
Du betalar med ditt Visa eller Mastercard via Certitrade / Euroline 100% säkert. All information är krypterad med SSL – 128 bit. Pengarna reserveras på Ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från Du lagt Din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.
– Internetbank / Payer
Ditt köp kan betalas direkt via Internetbank för dig som är kund hos Swedbank eller Handelsbanken. Alla köp kopplas till Payer’s (www.payer.se) säkra betalserver vilket betyder att Dina kortuppgifter endast går till Payer och till inlösande bank. Överföringen av information är krypterad med SSL-Secure Socket Layer-128 bitars kryptering.
MILJÖ
Vi packar alla våra paket i kartong med delvis återvunnet emballage och tejp av återvunnet papper för en renare planet.
AVBESTÄLLNING
Avbeställning av en order är möjlig utan kostnad fram till den tidpunkt du får avisering om att din order packats, oftast inom 24 h. Önskar du avbeställa din order måste du genast kontakta oss. Din avbeställning är giltig fört när du mottagit en bekräftelse från oss.
Avbeställning av ej lagerförda varor är ej möjlig.
Avlämnande av köpta varor
Alla varor förblir medvetna.se egendom och kvarblir i besittning till dess fulla betalning kommit bolaget tillhanda.
RETURER/ÅNGERRÄTT
- a) I de fall du köper en produkt har du ångerrätt i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) och kan sända produkten åter till Naturligtsnygg.se inom 14 dagar. Detta gäller dock inte produkter som är beställningsvaror, metervaror, rabatterade varor, livsmedel eller produkter avsedda för ett hushålls löpande förbrukning, eller produkter som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt försämras eller blir för gamla. Ångerrätten innebär att du kan skicka tillbaka produkten förutsatt att den och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs. oanvänd och ej förstörd eller skadad. Återbetalning görs inom 30 dagar efter att vi har mottagit och kontrollerat varan.
b) Meddela kundtjänst att du ångrat ditt köp och returnera genast varan. Varan ska vara komplett och i oförändrat skick, dvs. oanvänd, oskadad och komplett med obruten förpackning. Returnera varan i den ursprungliga produktförpackningen med skyddande kartong/transportemballage som är likvärdigt med det varan/varorna levererades i till dig.
c) Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du alltid hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss på sätt som anges ovan. Annars blir varan registrerad som ej uthämtad och beställningen hanteras därefter nedan punkt.
Vid retur tillkommer avgift för returfrakt som för närvarande är 69 kr (inom Sverige).
För returer utanför Sverige, kontakta kundtjänst.
HUR RETURERERA JAG?
Om du bestämt dig för att returnera eller ångrat en vara du beställt hos oss kontaktar du oss enklast via kundtjänst på kundservice@naturligtsnygg.se. Vi mejlar ut en returetikett till den angivna epostadressen på din order.
Du som kund betalar returfrakten om 69kr. Returer kan även skickas till oss på annat sätt. Skicka då till nedan adress och tänk på att vi inte hämtar ut paket hos ombud eller serviceställen. Du är ansvarig för returförsändelsen tills det att paketet kommit tillbaka till oss. Var noga med att spara ditt inlämningskvitto.
Green Vibe Nordic AB
Gamla landsvägen 58
373 31 Nättraby
En vara som är använd eller defekt kan inte returneras. Se till att emballera dina varor ordentligt då du är ansvarig för paketet tills det kommit tillbaka till oss.
- Kontakta oss via kundtjänst i webbutiken eller på kundservice@naturligtsnygg.se. Vi mejlar ut en returetikett till den angivna epostadressen på din order. Returfrakten kostar 69 kr.
- Emballera dina varor ordentligt. Returer genomförs bara när varan är i nyskick med alla etiketter kvar i obruten förpackning
- Tejpa igen paketet och lämna in hos närmaste serviceställe.
MOTTAGEN RETUR
Då vi har mottagit din retur får du ett bekräftelsemail från oss med besked om detta och vad som händer härnäst. Detta kan ta upp till 20 dagar.
Återbetalning för returer sker inom 30 dagar från det att returen mottagits av oss.
REKLAMATION
- a) En vara som kund konstaterar är skadad vid leverans måste dokumenteras med foto ev film för att reklamation ska kunna göras. Foto eller film ska mejlas till Naturligtsnygg.se. En vara som är konstaterad skadad krediteras kund. Vi skickar ej ut ny vara.
- b) En vara som Naturligtsnygg.se konstaterar avviker från beställning vid köpet byter vi ut om du så önskar eller betalar tillbaka pengarna samt ersätter dig för fraktkostnaden till dig. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka hela fraktkostnaden. Om reklamationen avser att varan avviker från din beställning måste du returnera varan oanvänd i obruten förpackning för att reklamationen skall accepteras.
c) En vara som avses i punkt b) ovan skall alltid återsändas till Naturligtsnygg.se Om varan avviker från din beställning måste du inom 3 dagar från mottagandet av varan kontakta vår kundtjänst och returnera varan oanvänd i obruten förpackning.
Vid eventuell reklamation är det viktigt att du har din orderbekräftelse och ordernummer. Skadad vara måste dokumenteras.
Naturligtsnygg.se på står för returfrakt samt andra kostnader som uppstått vid returen av din reklamerade vara vid uppvisande av orderbekräftelse.
Vid reklamationer återbetalas dina pengar inom 14 dagar efter att vi har mottagit varan och hanterat ärendet på vårt lager. Vid återbetalning via Klarna tar ärendet uppemot 14 dagar.
FÅTT FEL VAROR/SAKNAR VARA?
Har vi misslyckats med att leverera och du fått fel varor från oss står vi givetvis för returfrakten och frakten för att få rätt vara. En anmälan om fel eller saknad vara måste göras inom 10 dagar efter att du mottagit ditt paket.
Gör så här:
- Kontakta oss via kundtjänst kundservice@naturligtsnygg.se
- Du får en returetikett mejlad till din angivna epostadress
- Tejpa igen förpackningen och lämna in returen hos närmaste serviceställe
- Klistra returetiketten du fått över den gamla etiketten på kartongen.
- Vi meddelar dig när vi mottagit ditt paket
SKADAT GODS
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan.
Hämta inte ut ett skadat paket. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
EJ UTHÄMTADE VAROR
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse inom 7 dagar går den i retur till oss. Vi fakturerar dig 169 kr för vårt arbete med hantering av varorna och extra fraktavgifter.
Vid eventuell tvist hänvisar vi till den Europeiska Kommissionens online-plattform (ODR) för tvistlösning. Vid uppkomsten av en tvist hittas information gällande lösningar på ODR’s hemsida: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SV
Vid en eventuell tvist följer vi gällande lag 8.3 ARN & uppförandekoder.
GDPR
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i intrigitetspolicyn GDPR
TVIST
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Dessa allmänna villkor äger giltighet från och med den 2018-0101