Returer & Reklamationer

Vi på Naturligt Snygg erbjuder dig 30 dagars öppet köp. Varan du vill returnera måste vara i samma skick som när den köptes och i sin originalförpackning. 

En vara som är använd eller defekt kan inte returneras. Se till att emballera dina varor ordentligt. Du är ansvarig för returen tills den nått oss. 

HUR RETURNERAR JAG?

Om du bestämt dig för att returnera en vara kontaktar du kundservice  på kundservice@naturligtsnygg.se, uppge ditt ordernummer. 
Du som kund betalar returfrakten. Returer kan även skickas till oss på annat sätt. Skicka då till nedan adress och tänk på att vi inte hämtar ut paket hos ombud eller serviceställen.
Du är ansvarig för returförsändelsen tills det att paketet kommit tillbaka till oss. Var noga med att spara ditt inlämningskvitto. 

Green Vibe Nordic AB
Gamla landsvägen 58
373 31 Nättraby

En vara som är använd eller defekt kan inte returneras. Se till att emballera dina varor ordentligt då du är ansvarig för paketet tills det kommit tillbaka till oss. 

  1. Kontakta oss via kundtjänst i webbutiken eller på kundservice@naturligtsnygg.se. Vi mejlar ut en returetikett till den angivna epostadressen på din order. Returfrakten kostar 79 kr. Vill du byta en vara mot en annan står vi för frakten. 
  2. Emballera dina varor ordentligt. Returer genomförs bara när varan är i nyskick med alla etiketter kvar i obruten förpackning
  3. Tejpa igen paketet och lämna in hos närmaste serviceställe för DHL

MOTTAGEN RETUR

    Då vi har mottagit din retur får du ett bekräftelsemail från oss med besked om detta och vad som händer härnäst. Detta kan ta upp till 20 dagar.
    Återbetalning för returer sker inom 30 dagar från det att returen mottagits av oss.  

    RETURER/ÅNGERRÄTT

    1. a) I de fall du köper en produkt har du ångerrätt i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) och kan sända produkten åter till Naturligtsnygg.se inom 14 dagar. Detta gäller dock inte produkter som är beställningsvaror, metervaror, rabatterade varor, livsmedel eller produkter avsedda för ett hushålls löpande förbrukning, eller produkter som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt försämras eller blir för gamla. Ångerrätten innebär att du kan skicka tillbaka produkten förutsatt att den och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs. oanvänd och ej förstörd eller skadad. Återbetalning görs inom 30 dagar efter att vi har mottagit och kontrollerat varan.
      b) Meddela kundtjänst att du ångrat ditt köp och returnera genast varan. Varan ska vara komplett och i oförändrat skick, dvs. oanvänd, oskadad och komplett med obruten förpackning. Returnera varan i den ursprungliga produktförpackningen med skyddande kartong/transportemballage som är likvärdigt med det varan/varorna levererades i till dig.
      c) Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du alltid hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss på sätt som anges ovan. Annars blir varan registrerad som ej uthämtad och beställningen hanteras därefter nedan punkt.
      Vid retur tillkommer avgift för returfrakt som för närvarande är 69 kr (inom Sverige).
      För returer utanför Sverige, kontakta kundtjänst.

    En vara som är använd eller defekt kan inte returneras. Se till att emballera dina varor ordentligt då du är ansvarig för paketet tills det kommit tillbaka till oss.

    1. Kontakta oss via kundtjänst i webbutiken eller på kundservice@naturligtsnygg.se. Vi mejlar ut en returetikett till den angivna epostadressen på din order. Returfrakten kostar 69 kr.
    2. Emballera dina varor ordentligt. Returer genomförs bara när varan är i nyskick med alla etiketter kvar i obruten förpackning
    3. Tejpa igen paketet och lämna in hos närmaste serviceställe.


    HUR REKLAMERAR JAG?

    Om varan du fått av oss är defekt ska du kontakta kundservice@naturligtsnygg.se, uppge ditt ordernummer och skicka med dokumentation som styrker defekten. Så som foto eller film. En reklamation ska komma oss tillhanda inom 3 dagar efter att du mottagit varan. Vid eventuell reklamation är det viktigt att du har din orderbekräftelse och ordernummer. Skadad vara måste dokumenteras.

    Naturligtsnygg.se står för returfrakt samt andra kostnader som uppstått vid returen av din reklamerade vara vid uppvisande av orderbekräftelse.

    Vid reklamationer återbetalas dina pengar inom 14 dagar efter att vi har mottagit varan och hanterat ärendet på vårt lager. Vid återbetalning via Klarna tar ärendet uppemot 14 dagar.


    REKLAMATION

    1. a) En vara som kund konstaterar är skadad vid leverans måste dokumenteras med foto ev film för att reklamation ska kunna göras. Foto eller film ska mejlas till Naturligtsnygg.se. En vara som är konstaterad skadad krediteras kund. Vi skickar ej ut ny vara.
    2. b) En vara som Naturligtsnygg.se  konstaterar avviker från beställning vid köpet byter vi ut om du så önskar eller betalar tillbaka pengarna samt ersätter dig för fraktkostnaden till dig. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka hela fraktkostnaden. Om reklamationen avser att varan avviker från din beställning måste du returnera varan oanvänd i obruten förpackning för att reklamationen skall accepteras.
      c) En vara som avses i punkt b) ovan skall alltid återsändas till Naturligtsnygg.se  Om varan avviker från din beställning måste du inom 3 dagar från mottagandet av varan kontakta vår kundtjänst och returnera varan oanvänd i obruten förpackning.

     

    FÅTT FEL VAROR/SAKNAR VARA?

    Har vi misslyckats med att leverera och du fått fel varor från oss står vi givetvis för returfrakten och frakten för att få rätt vara. En anmälan om fel eller saknad vara måste göras inom 10 dagar efter att du mottagit ditt paket.
    Gör så här:

    • Kontakta oss via kundtjänst kundservice@naturligtsnygg.se
    • Du får en returetikett mejlad till din angivna epostadress
    • Tejpa igen förpackningen och lämna in returen hos närmaste serviceställe
    • Klistra returetiketten du fått över den gamla etiketten på kartongen.
    • Vi meddelar dig när vi mottagit ditt paket

    SKADAT GODS

    Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan.
    Hämta inte ut ett skadat paket. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

    EJ UTHÄMTADE VAROR

    Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse inom 7 dagar går den i retur till oss. Vi fakturerar dig 169 kr för vårt arbete med hantering av varorna och extra fraktavgifter.

    Vid eventuell tvist hänvisar vi till den Europeiska Kommissionens online-plattform (ODR)  för tvistlösning. Vid uppkomsten av en tvist hittas information gällande lösningar på ODR’s hemsida: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SV

    Vid en eventuell tvist följer vi gällande lag 8.3 ARN & uppförandekoder.